marian.reismee.nl

Het is zover!

Eindelijk vertrokken! Na weken van voorbereiden, verhuizen, logeren en wachten, was het vandaag eindelijk zover. De reis liep niet helemaal van een leien dakje: tussen Maastricht en Visée had een Nederlandse trein een rood sein genegeerd en was hij op 30 meter afstand van de Belgische trein tot stilstand gekomen. Gelukkig had ik genoeg speling om gezellig met een Veolia-bus door de dorpen rondom Eijsden en Visée te rijden en zat ik uiteindelijk alsnog in een trein die me ruim op tijd in Brussel afleverde. De Eurostar-conducteur dreigde ook nog even met vertraging ‘vanwege het recentelijke incident in de tunnel', maar zei vervolgens dat de trein om 16.01 aan zou komen (zoals de reisplanner aan had gegeven) - en dat deed hij gelukkig ook. Een uurtje later in Reading aangekomen, mocht ik na weken van sneeuw en vorst eindelijkweer eens (miezer)regen meemaken

Frown
. De wereld ziet er zo toch een stuk minder mooi uit dan met prachtig witte sneeuw en een zonnetje!

Het gastgezin onthaalde me met een lekker kopje Engelse thee (met melk, jawel). Het huis ziet er echt Engels uit - mijn bankje (voor degenen die ooit onder de grand foulard hebben durven kijken) is niets bij de bloemmotieven die hier staan! We hebben het uitgebreid over de Nijmeegse Vierdaagse gehad - vol trots werden de medailles getoond, de hele familie heeft het al meerdere keren gelopen, de man zelfs al 12 keer - vanaf de eerste keer dat hij als soldaat mee heeft gedaan (‘yes, we stayed in Humensort').

En nu zit ik in een ‘hemels' kamertje met donkerblauw behang versierd met de maan en tientallen sterren en bijpassende gordijnen: het ziet er in elk geval gezellig uit (en stukken beter dan de roze bloemen beneden). En, groot pluspunt, er staan boeken in de kast

Laughing
, waaronder een van mijn favoriete boeken: A Short History of Nearly Everything van Bill Bryson! En mocht ik niets te doen hebben, kan ik altijd nog de Complete Works of Shakespeare doorwerken...

Morgen de fiets uitproberen en de uni maar eens opzoeken - en morgenavond de eerste ‘couchsurfing' meeting in de stad, en m'n huisgenootje (Lisa, een Russische die eigenlijk in Amerika studeert maar nu hier een semester een cursus doet) gaat ook gezellig mee in het kader van ‘newcomers to Reading'. Ik ben benieuwd!

Groetjes
Marian

PS Voor degenen die nog willen weten of de verhuizing meeviel of niet: tja, wat zal ik ervan zeggen? Ik heb het aantal dozen nog niet geteld, maar zeker is wel dat het eigenlijk niet in de auto + aanhangertje paste. Opgevouwen tussen de dozen en met een doos cactussen op schoot kon ik nog net op de achterbank erbij. Het ging goed - op die ene doos na die op de Houtlaan van de aanhanger afvloog... Oeps.

Reacties

Reacties

Willy Baten

Leuk eerste verhaal. Ik wens je veel plezier in het natte Engeland. Wellicht beter geweest als je van mij een paar woorden russisch had geleerd. Had je in het rssisch en met je huisgenootje kunnen communiceren.

Ben benieuwd naar je verder verloop van de reis.

Assia

Hey Marian,
de sneeuw is hier helaas vannacht ook verdwenen en wanneer we de zon weer te zien krijgen - ik weet het niet :-)

Groeten,
Assia

Marja

Joepie! Eindelijk weer bericht! Hier mochten we wensen dat we sterren hadden om tegenaan te kijken, tis grijs grijs grijs en vast net zo miezerig als in Reading. Maar we zitten 'lekker' binnen dus we klagen niet. Doe nog maar een sloot thee (zonder melk)...

Suus

Hihihi, een doos verloren?? Hoop niet dat er iets belangrijks/breekbaars in zat!
Wij kunnen binnenkort ook al gaan beginnen met dozen inpakken, ben benieuwd hoe dat gaat! :-D

Veel plezier daar en we horen het wel weer!

Corina

Hoi Marian

Leuk je weblog!
Veel succes daar aan de andere kant van het Kanaal

Groetjes !

Katja

Hoi Marian,
hier bij het Albertinum is de sneeuw ook helemaal verdwenen en de enorme plassen die dat oplevert worden vrolijk aangevuld door de miezerende regen. Maar verder alles goed hier. Veel thee met honing om keelpijn te bestrijden en ik surf vooral op mijn eigen couch.

Jeroen

Hoi Marian,

Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Het is een mooi, typisch, Engels huis en je hem een mooie kamer.

Succes de komende weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!