marian.reismee.nl

Now we're talking!

Donderdag kreeg ik een mailtje terug van iemand in de Graduate School dat ik maar langs moest komen omdat ze wel een ‘temporary access-card' kon regelen. Stipt om drie uur stond ik dan te wachten bij Whiteknights house, ook een niet heel gezellig gebouw. Na wat heen en weer gebel door de receptioniste, bleek echter dat ik in Old Whiteknights house moest zijn - aan de overkant. In dit charmante gebouw - het Huize Heyendaal van de campus hier - zit dus de Graduate School van Social Sciences en daar heb ik nu een werkplek gekregen. Now we're talking!

Oké, ik heb nog steeds geen login, dus gisteren zat ik weer gewoon thuis tussen de sterren, maar volgende week mag ik in de Hot Desk Room plaatsnemen - nog steeds een kamer met een heleboel werkplekken naast elkaar, maar wel eentje die er een stuk vriendelijker en lichter uitziet dan het PhD-hok van Management. En er is ook een common room met lekkere stoelen - en met een keukentje (en thee), dus dat gaat helemaal goedkomen!

Gisteravond zijn Lisa en ik naar de International Quiz avond geweest, georganiseerd door een organisatie die International Focus heet, en dat al 25 jaar doet omdat het de internationale studenten helpt zich beter thuis te voelen in Reading. Ondanks dat we wisten dat Bush de 43e president was en dat een mens ongeveer 4,5 liter bloed heeft (waar bloed geven al niet allemaal goed voor is), is ons team HEKKU* derde geworden - van de vier teams... Nummer 1 kreeg een gigantische Marks & Spencer biscuitbox, wij mochten Amerikaanse chocoladedollars mee naar huis nemen (het gaat blijkbaar echt niet zo goed met de pond). Nummer vier kreeg houten pollepels mee - een Engelse traditie voor degene die ‘aan de verkeerde kant bovenaan de lijst staat'** - dus ik was wel blij met mijn munten (al is het maar net hoe je het bekijkt, maar mij scheelt het wat sjouwen

Laughing
).

Nog een quizvraag voor de liefhebbers:
‘From which country is goaded cheese?'
‘Oh, isn't that from your country?' roept de Oegandese en wijst naar mij.
‘Huh? Oh, Gouda cheese! Yes indeed...'

En in de tussentijd - voor degenen die zich afvragen of ik ook nog iets nuttigs uitvoer

Wink
- ben ik druk bezig met het uitwerken van mijn Franse interviews en het definitief analyseren van mijn data. En verder ben ik aan het kijken waar ik verder nog op bezoek wil gaan naast de universiteit van Swansea. In elk geval al Colchester (ten noorden van Londen), en hopelijk ook Farnham Castle (het bekendste interculturele instituut hier in Engeland)!

Het zonnetje schijnt en ik ga vandaag naar Oxford! (in de hoop dat de zon daar ook nog steeds schijnt als ik aankom...)

Groetjes
Marian

* Jawel, met deelnemers uit Holland, England, Kenya, Kenya and Uganda. Hoewel er een prijs te verdienen was voor de meest originele naam, hebben wij die vreemd genoeg niet gewonnen (de rest overigens ook niet)

Wink

** http://en.wikipedia.org/wiki/Wooden_spoon_(award)

Reacties

Reacties

Inge

Heej marian,
Wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt daar! Veel plezier in Oxford, maar dat zal wel lukken, ik ben jaloers!

Groetjes

Marja

Nou ja zeg, zo wil ik ook wel promoveren. Een beetje verhalen schrijven, quizzen en Engelse literatuur lezen op je kamer... Geluksvogel :-)! Niet te vergeten dat je ook nog zeeën van tijd lijkt te hebben om te bedenken waar je nog allemaal naartoe gaat reizen om cultuur te snuiven. En wij maar werken. Toch de verkeerde keuze gemaakt geloof ik :-P Gekheid natuurlijk, alleen maar fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

liefs,
Marja

Suus

Heb net even je foto's gekeken, ziet er goed uit zeg! Dat House waar je komt te zitten kan zo in een film met Hugh Grant (die jij wel leuk vind, toch? ;-) )

Lekker genieten daar! Groetjes!

Willy

Dit lijkt me wel een heel leuke promotie. wou dat ik weer een aantal jaren jonger was om ook nog te promoveren.
Vee plezier met je verdere verblijf in Great Britan.

inge berlo

ik zie tot mijn schrik dat er 2 inge's op je site schrijven ;-)! Ik was de inge van 14 januari en voortaan ben ik inge berlo ;-)!
Wat een leuke berichten allemaal..... en de foto's zijn ook mooi..... je kan zo een goed beeld vormen van waar je verbljft! ENJOY! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!