marian.reismee.nl

Host families

Nu m'n tijd er hier weer bijna op zit, is het een goed moment om even een fotosessie te organiseren met Mr en Mrs Nelson, waar ik de afgelopen maand bij heb mogen wonen. Hele aardige mensen. Vooral met Mr Nelson heb ik hele gesprekken gevoerd. Hij is gepensioneerd (werkte bij British Telecom en heeftin 1984 zelfs de Vierdaagse gelopen met de PTT), maar werkt nog als nachtportier en bij een begrafenisondernemer. Dan krijg je ‘s ochtends interessante gesprekken zoals:

'Well have a good day then!'
'Yes, I'll be off on funerals again, so...'
'Oh uh...' (ja wat zeg je dan? Have a nice day??)

Mrs Nelson was vooral geïnteresseerd in mijn recepten, want bijna elke avond vroegen ze wel wat voor culinairs ik nu weer aan het maken was. Dat zegt echter meer over wat zij normaliter eten (allerlei soorten diepvries-pie) dan over mijn kookkunsten in den vreemde, want ik heb de afgelopen weken echt lekker ‘basic' gekookt om het zo maar te zeggen!

Over gastgezinnen gesproken - ik ben in Melbourne onverwacht geswitcht naar een ander gastgezin. Ik kreeg namelijk twee weken geleden ineens een mailtje van Marilyn (het vorige gastgezin) dat het eten er toch niet bij in zat, terwijl we dat eerder wel hadden afgesproken. Als ik dat toch wilde, moest ik 30 euro per dag extra betalen!!! Interessante manier om duidelijk te maken dat ze me liever kwijt dan rijk was - gelukkig had ik de dag tevoren nog een mailtje gekregen van een ander gastgezin op ook een goede locatie, dus was het nieuwe gezin vrij snel geregeld. Dit keer kreeg ik wel alvast foto's opgestuurd (inclusief een overeenkomst): nu heb ik er wat meer vertrouwen in! Ik word nog steeds opgehaald van het vliegveld en nog een ander voordeel: leenfiets nummer 2 ‘woont' op vijf minuten loopafstand!

Maandagochtend vlieg ik dus vanaf Schiphol* naar Melbourne - waar ik dinsdagavond om half tien aankom. Ik ben benieuwd naar de jetlag, want volgens mijn biologische klok is het dan nog 's ochtends... Eens zien of de melatonine-tabletten helpen!

Groetjes
Marian

* Ik moet overstappen op Heathrow, dat nu geblokkeerd is vanwege ‘the most severe snow in 18 years'. Geen bussen in Londen, treinen geannuleerd, duizenden scholen dicht (!). Ik ga er maar vanuit dat dat maandag allemaal over is (en hopelijk ook donderdag en vrijdag als ik via Londen naar huis ga met de trein...)

Reacties

Reacties

Jeroen

Het is altijd weer een pleziertje om jou mooie verhalen te lezen! Misschien is een carrière switch naar schrijver iets?

Succes met de terugreis naar Nederland, waar de gehele familie op je verhalen wacht!

Marja

Deel één van de reis zit er bijna op. Als ik zie wat je nu al allemaal hebt meegemaakt, ga ik steeds meer uitkijken naar je verhalen van Australië en Nieuw-Zeeland. Heel veel plezier dit weekend bij je ouders!

jill

Hoi Marian,
Met veel plezier reis ik mee! Ik ben benieuwd hoe het in Melbourne gaat - je krijg nog meer beleefdheid dan in Engeland - elk gesprek begint met - and how YOU? de goede antwoord is I'm good. In geen geval zegt dat je bent moe, de weg kwijt of wat dan ook.
Trouwens ik hoop alles in Melbourne goed komt - mijn dochter zegt de bosbranden zijn erg.
Groet
Jill

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!