marian.reismee.nl

Jetlag...

Daar ben ik dan inAustralië! Het zonnetje schijnt inmiddels, maar ervan genieten doe ik helaas nog niet echt,want de jetlag is kicking in...

De vlucht was goed gegaan en sneller verlopen dan ik van tevoren had gedacht - ze houden je aan een flink schema met drankjes, lunch, thee, ‘snack-on-Q', slapen (niet echt), ontbijt, uitstappen in Hong Kong, wéér door een controle, en weer instappen, lunch, drankje, snack, ‘light dinner' en dan ben je er al! Je hebt nauwelijks tussendoor tijd om de mogelijkheden van het entertainment system te verkennen

Wink
. Ideaal, zo'n individueel schermpje voor je neus met een stuk of 30 films (waaronder hele recente), tv, radio, vluchtinformatie (handig om te weten welk land er nu weer onder je te zien is)... Niet dat ik heel veel heb kunnen zien: ik zat niet aan het raam en het was slecht weer boven Indonesië en het noorden van Australië (waar de overstromingen zijn). Maar toch een stuk van Saba gezien en een stuk woestijn in midden-Australië.

Met een half uurtje vertraging en de quarantaine-check was het elf uur ‘s avonds voordat ik Julie, mijn gastgezin, ontmoette. Opgewekt kletsend scheurden we heel Melbourne door (het vliegveld ligt in het noordwesten en het huis in het zuidoosten) - af en toe midden op twee banen en met hier en daar een U-turn: Julie maakte direct van de gelegenheid gebruik om me alvast wat van Melbourne te laten zien (by night) ‘aangezien ik toch nog klaarwakker was'. Hmm ja...

En hoe was het weer toen ik aankwam? 17 graden en regen!! Ik neem blijkbaar inderdaad slecht weer mee (hè Willy), al is het maar net hoe je het bekijkt - hier in Melbourne zijn ze blij met de eerste regen in een maand! De bosbranden zijn nog niet allemaal geblust, maar dit weer geeft nu wel de mogelijkheid het iets beter onder controle te krijgen. De kranten staan bol met alle ellendige verhalen - ze verwachten dat het dodental nog gaat stijgen tot ongeveer 300... Momenteel bedreigen twee vuurfronten de watervoorziening van Melbourne en vorige week hadden ze hier een aantal dagen geen stroom. Dus ‘to be continued'...

Groetjes
Marian

Reacties

Reacties

Marja

Jetlag gaat gelukkig over... En slecht weer volgens mij ook. De ellendige verhalen over de bosbranden staan hier ook in de krant, daar zit je hopelijk niet al te dicht bij!

Sarah

Nou ja, beter 17 graden en regen dan heel veel sneeuw ;-). Veel plezier in Australie (en doe voorzichtig met die bosbranden, geen niet helemaal duidelijke routes uit boekjes de rimboe in volgen..)!

Marieke back in Bremen

Fijn dat het allemaal soepeltjes is verlopen! Met dat weer komt het vast wel goed, net als met de jetlag. Veel plezier met het verkennen van je nieuwe stad!

Inge v. Berlo

Hey MArian!

Hoe gaat het nu met je jetlag? Alweer wat beter? ik wil je nog super bedanken dat je naar mijn sollicitatie hebt gekeken. Ik heb hem eergisteren gestuurd en ben er tevreden over nu. Ik heb tips van jou en mijn zus gekregen, dus het moet wel een super brief zijn ;-)!
Dankjewel! Dankjewel!
Veel plezier daar!
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!