marian.reismee.nl

That's more like it

De jetlag is er nog steeds*, maar het begint al wat beter te gaan. 's Ochtends is het nog niets - vooral vanochtend was het erg, net alsof ik verdoofd was - en ik realiseerde me dat dat eigenlijk inderdaad ook zo was! Ik had namelijk gisteravond pas vrij laat een melatonine-tablet genomen, en die werken bij mij blijkbaar ongeveer 14 uur. Rond een uur of twee werd ik dus weer ‘wakker', en toen ben ik maar voor het eerst op m'n fiets gesprongen om naar de dichtstbijzijnde boekhandel te fietsen (ik had uit wat ik mee had genomen). Uit het oogpunt van de kilo's heb ik me maar beperkt tot relatief dunne en lichte boeken (Rabbit Proof Fence - het boekje op basis waarvan de film is gemaakt) en ‘How a continent created a nation', over de invloed van natuur op cultuur. Ben benieuwd! Verder heeft Julie ook nog wel de nodige boeken thuis, dus ik heb (waarschijnlijk ijdele) hoop dat ik niet te veel kilo's extra moet meeslepen op de terugweg!

Om vier uur zijn Julie en ik even naar Brighton geweest, het Wassenaar van Melbourne met mooie en rustige stranden aan de baai. Heerlijk!! Lekker een half uurtje ‘gezwommen' in de zee met uitzicht op pittoreske Victoriaanse strandhuisjes en het stadscentrum met z'n hoge gebouwen. Daar krijg je echt een zomervakantiegevoel van

Cool
(het is nu tegen de 30 graden, zon en flinke wind, erg goed om uit te houden dus)!Maar eens kijken dus hoe het werken gaat komende week...

De afgelopen week ben ik trouwens ook al best actief geweest met een meeting met m'n supervisor op donderdagmiddag en een meeting met de organisator van het Newcomers Network Melbourne en daarna de welkomstavond zelf op vrijdag. Toch niet slecht voor een jetlagged eerste week!

Groetjes
Marian

* Schijnbaar moet je één dag per tijdzone tellen, dus met 10 tijdzones (eigenlijk 11 aangezien ik de afgelopen maand in Engeland was) zou het tien dagen moeten duren...

Reacties

Reacties

Marieke

hey Marian,

wat leuk om al je verhalen te lezen!! het is echt ongelofelijk dat je alweer in australie bent...gaat voor jou de tijd ook zo snel?
merk je nog wat van de bosbranden bij melbourne? lijkt wel heftig daar!
schiet je al op met je resultaten?
heel veel plezier in australie in ieder geval en houd ons op de hooge :-)

Marja

Looking good! Veel tomaten eten, helpt tegen de jetlag. Zo te lezen ben je ondanks de jetlag toch al behoorlijk actief! Vergeet niet genoeg leuke dingen te doen, want wie weet wanneer je weer terug komt in dit bijzondere land! Heb je trouwens nog wat meegekregen van de herdenkingsactiviteiten rondom de slachtoffers van de bosbranden/ Dat zien we hier dan weer op tv.

Inge Wijgerse

Heej Marian,

Heel veel plezier en hoop dat de jetlag snel over is!
Tip om aan boeken te komen: de plaatselijke bibliotheek binnenlopen. Vaak verkopen ze nl oude boeken voor een of twee dollar. Dan kun je die ook weer weggooien als je ze uit hebt.

Groetjes!

Suus

Ooooh, 30 graden met zon en wind! Mazzelaar! Ben echt jaloers! Dacht dat het hier iets warmer werd, maar het vriest 's nachts zo nog -4 of -5, brrrrrrr!

Geniet er maar van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!