marian.reismee.nl

Moo

En dat was weer een week! Deze week ben ik met name op de uni geweest - het regelen van allerlei praktische zaken ging al iets sneller dan in Reading, maar nog niet helemaal van een leien dakje. De bedoeling was goed: ik had in november al documenten getekend om officieel in het systeem te komen en dat was - min of meer - gelukt. Poging twee voor de Photo ID slaagde (de eerste keer, een paar uur eerder, konden ze me nog niet vinden terwijl ik toch echt in het systeem stond). Stap 2, het regelen van een e-mail-adres (marianv@unimelb.edu.au) - ik gebruik het nog ook want vreemd genoeg kan ik niet inloggen op mijn RU-adres vanaf de universiteit) en dus wireless toegang was met behulp van de helpdesk snel geregeld. Dus woensdag kon ik aan de slag aan mijn bureau - heel even was er sprake van een eigen kantoor (‘visitors office') maar het werd een bureau in de ‘kantoortuin': hè jammer

Wink
- nee, juist gezelliger en een mooi uitzicht vanaf de 10e verdieping als ik om het schot heenkijk!

Vandaag was het extreem rustig, bijna niemand was er - en dat was wel lastig aangezien mijn toegangskaart nog (steeds) niet werkt. Dit heeft alles te maken met de ‘moove' naar het nieuwe gebouw, dat afgelopen maandag voor het eerst werd betrokken. De verhuizing verklaart ook de stilte afgelopen week en vooral vandaag: iedereen wacht tot alle spullen weer terecht zijn, netwerken, telefoons en printers geïnstalleerd zijn en de toegangskaarten werken. Ik had dan wel het geluk dat ik in het deel van de verdieping zit met de keuken en de toiletten - best handig!

Vanwege de vlekken (zie foto) heeft het gebouw al de bijnaam ‘Cowbuilding' gekregen, vandaar dus dat in de mails al snel het woord ‘moo'ven werd gebruikt. Het is een super‘groen' gebouw - de eerste in zijn soort op een Australische universiteit, alleen zijn mijn collega's daar niet zo heel blij mee, want het betekent dat het gebouw zonder overleg is ontworpen en bijna alle kantoren aan de binnenzijde zitten en de gangen aan de buitenzijde. Alleen de Head of Department heeft een raam. Verder is alles glas en niet geluiddicht - erg blij is men dus niet met deze verhuizing!

Verder heb ik deze week twee seminars gehad en weer een interessante meeting met m'n begeleider. En tussendoor ook nog wat andere dingen gedaan (zoals het vinden van extreem onlogische correlaties dus ik kan weer verder puzzelen...), al moet ik nog wel even op gang komen. Wat wil je met eerst een jetlag en vervolgens een omgeving die allerlei zomervakantiesignalen geeft! Ook de tram is nog even wennen - tjee wat zijn die dingen langzaam! Op zich wel handig dat een directe tram van hier naar de uni gaat, maar hij doet er toch echt een uur over. Nu ben ik in Nijmegen op dat gebied natuurlijk wel verwend...

Groetjes
Marian

Reacties

Reacties

Marieke, die je dalijk terugmailt

Jah, ik zie het wel ja, hoe ze op de 'cowbuilding' zijn gekomen.... Wat een humor hebben die Aussies zeg! :)
Leuk om te lezen in elk geval: thanks voor je vermakelijke sog-stimulerende bericht!

Marja

Het duurde even in verband met vakantie, maar ik moet natuurlijk toch nog even reageren op je verhalen... Misschien moet je je bureau maar met een groen tafellaken en een vaasje madeliefjes inrichten... Mooooh!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!