marian.reismee.nl

The land of Oz

Time flies when you're having fun! Vrijdag vlieg ik al naar de derde stop op deze wereldreis: Nieuw-Zeeland! Voor die tijd moet ik dus nog even afscheid nemen van Australië en jullie een paar dingen vertellen waar ik tot nu toe nog helemaal geen tijd voor heb gehad (moest toch nog best veel werken, potverdrie

Wink
, maar ik heb m'n paper zo goed als af).

Ik moet jullie vooral nog even vertellen over Central Park, dat op vijf minuten wandelen ligt. Ik heb er al aardig wat avonden op een bankje zitten lezen, of zitten kijken naar de activiteiten die er plaatsvinden. Er wordt namelijk nogal wat afgerend en gesport in en rond Central Park (er is een ‘fun fitness-trail' en op dinsdag- en donderdagavond is er een cursus ‘get fit'). En het is ook de plek om het succes van hondentraining te zien - of beter gezegd, de mislukking ervan. Er wordt wat afgeroepen: ‘Rufus, GET HERE' of ‘HerculEEEEES' (tien keer).

De ene helft van het park bestaat uit een cirkel waarin twee cricket-pitches aangelegd zijn. De eerste zaterdag dat ik hier was, zat ik dan ook vol verbazing cricket te kijken: een stuk of vijftien mannen in witte pakken die af en toe een bal gooiden en wegsloegen, en verder vooral heel rustig heen en weer wandelden. Na een tijdje gepoogd te hebben de regels in het spel te ontdekken (wat niet lukte), heb ik het maar opgegeven toen iemand een bal half missloeg en er alsnog gejuich opging. Debra en Paul hebben me echter inmiddels ingelicht in de ins en outs van de sport (nou ja, nog niet alle ins en outs, want dan kun je lang doorgaan), en daar wordt het inderdaad een stuk interessanter van! En deze intrigerende titel van een nieuwsitem wilde ik nog even met jullie delen: 'Aussies on edge after horror wicket collapse'.

Melbourne heb ik eigenlijk nog lang niet goed genoeg verkend. High Street, St Kilda Road en Swanston street ken ik op m'n duimpje na de dagelijkse tramritten naar de uni, maar er zijn nog heel veel plekken die ik nog niet gezien heb. Pas afgelopen weekend ben ik eindelijk naar de Botanische Tuinen geweest (volgens de gids een van de mooiste in de wereld: en ze waren inderdaad prachtig en vooral erg groen) en maandag* heb ik na een seminar over de fusie tussen KLM en Air France de Carlton Gardens bekeken, met de Royal Exhibition Building dat in 1880 is gebouwd en nog steeds dienst doet voor exposities. Vanmiddag ook nog een rondje gefietst (en aan het eind lekker nat geregend) langs de Yarra, wederom de Botanische Tuinen, St Vincent Gardens met hele mooie karakteristieke Victoriaanse huizen (de Australische variant) en Albert Park. Maar ik ben nog steeds niet in Queen Victoria Market geweest, noch heb ik een voet gezet in het Royal Park dat nota bene naast de universiteit ligt (en zo kun je nog wel even doorgaan met opsommen). Maar ik heb nog een dag...

Groetjes
Marian

*Op Labour Day!! Iedereen was vrij, maar de uni doet daar niet aan (zij hebben tussen kerst en O&N een extra dag): het onderwijs gaat gewoon door. Ik moest op weg naar de uni ook nog eens flink omlopen omdat Swanston street geblokkeerd was vanwege het Moomba festival. Gelukkig was het een erg interessante lezing!

Reacties

Reacties

Marieke

Nu al?!?!? Wow, time flies!!!
Adem nog ff goed de Aussie lucht in en dan op naar avontuur no. 3 in Wellington waar een paar crazy cultuurpsychologen op je wachten, niet ;)?
Goeie reis! X Marieke

Marja

NU AL? Het gaat echt waanzinnig snel, voor mijn gevoel zit je pas net down under... Tis ook wel een beetje time flies when you're busy toch? Goed dat je paper bijna af is!

Yvette

Echt waar, zit dit deel er al weer bijna op??? Maar wat een belevenis daar! En die foto's, wat is het mooi! Wat fijn dat je paper zo goed als af is, kun je extra genieten van je tijd. En wie weet wat je nog allemaal te wachten staat in Wellington... Geniet van je laatste momenten in Australië. Ik wens je een fantastische tijd in Nieuw-Zeeland!

Inge van Berlo

Hey Marian!

Wat een mooi verhaal. Ik kan me voorstellen dat ik ook in het park zit. Ik heb 'soortgelijke rituelen' ook in Thailand ( Bangkok) in het park gezien. Sport, spel, honden uitlaten, verliefde stelletjes etc. Geniet nog even kort...... volgens mij ben je nu alweer verder aan het reizen ;-)! Groet vanuit Nijmegen

Franca

Hallo Marian,

Wat vliegt de tijd! Maar wat leuk is het om jouw verhalen via de site te volgen. Heel veel succes en heel veel plezier bij het volgende deel je reis. Je verslagen zijn aanstekelijk. Reisplannen maken ... !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!