marian.reismee.nl

Tsunami risk to New Zealand

New Zealand's Civil Defence is currently monitoring the potential risk of a tsunami hitting New Zealand after a major earthquake in the Tonga Islands region. The quake comes after a rareundersea volcano has been erupting for days in the region. The 7.9 magnitude quake struck at 7.17am New Zealand time has caused damage but no major infrastructure damage has been reported.

There you go, een vulkaanuitbarsting, aardbeving, èn een mogelijke tsunami* (dan heb ik geloof ik wel echt alle natuurrampen gehad

Wink
). Gelukkig liggen de Tonga eilanden ten noorden van Nieuw-Zeeland (ik zit aan de zuidkant van het noordereiland) en zit ik vandaag hoog en droog op de universiteit.

Groetjes
Marian

* Gelukkig schijnt de tsunamimee te vallen: 'There's a tsunami in the water, but it's not gonna do much,' said Robert Cessaro, a geophysicist with the tsunami centre.

Reacties

Reacties

Willy

Je bent waarschijnlijk zelf een ramp die dit alles over zich afroept. Waar jij gaat gaan ook de natuurrampen.

Marja

Doe je wel voorzichtig daar achter? Blijf daar maar ver uit de buurt. Pas goed op jezelf!

Katja

Ik zag hier op televisie het bericht over Tonga en ik dacht meteen: " Oooh, Marian.... het zal toch ook weer eens niet"
Wat wordt dat als je hier terugkomt?

Yvette

Ook ik dacht meteen aan jou toen ik het nieuws over de uitzonderlijke onderzeese vulkaanuitbarsting bij de Tonga eilanden hoorde. Wat is dat toch met jou?
Neem je, als je terug komt, geen natuurrampen mee deze kant op?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!