marian.reismee.nl

De jacht op tortellini

Ik geef het maar alvast toe, dit gaat een blog post over een zeer triviaal onderwerp worden, maar het moet me toch echt even van het hart!

Stroopwafels en hagelslag
Je kent het wel, die Nederlanders die naar het buitenland verhuizen en vervolgens stroopwafels en hagelslag missen. Nou, daar had ik me goed op voorbereid door naar een land te gaan waar ze sowieso stroopwafels verkopen (bij Tiger, Kvickly die zelfs speltstroopwafels heeft, en de Lidl als je graag een oerhollandse verpakking wil), en door en passant vier pakken De Ruijter pure hagelslag met de verhuizing mee te verschepen. Alleen bleek toen dat voor mij het genot van een ‘boterham met hagelslag’ voor de helft in het brood zit. Niet dat het Deense brood niet lekker is (want dat is het wel), maar het kan niet dun gesneden worden en heeft een harde korst. Jammerrrrr…

Tortellini-tortelloni
Nu denken jullie vast – hoe zit het nou met de tortellini? Nou, het kwam voor mij ook als een verrassing dat ik het niet meer kon vinden! Ik heb het toch echt een paar keer gekocht hier in Denemarken, en nu het koude-pasta-salade-op-het-strand-seizoen is aangebroken, toog ik weer naar Kvickly. Nul op het rekest. Nu dacht ik nog even dat ik me had vergist in de winkel, dus ondertussen heb ik alle supermarkten hier in Slagelse aangedaan (Kvickly, Irma, Netto, Lidl, Aldi, Fakta, Rema1000, pffff) en kan ik het nog steeds niet vinden! Zelfs de supergrote supermarkt Bilka heeft het niet. Ja, ze hebben verse tortelloni – ook lekker, maar niet helemaal wat ik zoek… Argh! Wel een voordeel van het afreizen van alle supermarkten is dat ik weer beschuit heb gevonden, wat ik ook al een tijd niet meer kon vinden. En nog wel van Bolletje!!

Kano’s en tijgernoten
En wat ik nu uiteindelijk echt mis aan Hollandse producten? Van die lekkere koeken, zoals stroopkoeken (ja, essentieel verschil met stroopwafels) en kano’s, maar ook andere soorten noten – chocoladepinda’s, tijgernootjes… Mmmmm… Jullie zien, genoeg redenen om af en toe terug naar Nederland te gaan – of om jullie bezoek hier te ontvangen! :-)

Reacties

Reacties

Suus

Haha, hilarisch! Dan kom je bij ons binnenkort maar deze dingen inhalen! Nettorama en AH zijn om de hoek, dus je kunt je gang gaan ;)

Marian

PERFECT!! :-))) Ik neem m'n grote koffer mee :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!