marian.reismee.nl

Zon, kou en geen voetbal

Wat een prachtige dag in Melbourne! Als ze dit ‘heavy rain' noemen dan moeten we dat in Nederland ook maar eens gaan invoeren. Geen wolkje aan de lucht en in de zon is het ook best lekker warm (de rest van de tijd hebben we nog het idee dat iemand de airco wat hoog heeft gezet). De jetlag hield zich ook redelijk koest, dus een mooie gelegenheid om Melbourne rond te trammen. Eerst naar Vic Market, een beroemde markt met echt vanalles (iemand geïnteresseerd in een kleedje in de vorm van een kangaroe?), toen Harbour village en Federation Square. 's Middags met Esther (van Young SIETAR - woont hier) bij Melbourne's heerlijkste pâtisserie een taartje gegeten en nog een stukje van noord Melbourne gezien (Great Exhibition Building en Carlton Gardens).

Iets minder blij zijn we met het Spartaanse tintje van onze accommodatie in Trinity College, een van de colleges van de Universiteit van Melbourne waar het congres plaatsvindt. Het is een college à la Oxford & Cambridge: het lijkt er er zoveel op dat het net is alsof we in Engeland zijn (op de Eucalyptusbomen en het Australische accent na). Daar hebben we een kamer met ‘shared bathroom' - en daar hadden Marieke en ik een iets andere voorstelling bij (geen open verbindingen met de buitenlucht waar de temperatuur 's nachts bijna tot het vriespunt daalt en een iets betere heetwatervoorziening). De verwarming in de kamers doet het nauwelijks en - het allerbelangrijkste uiteraard - we hebben niet eens toegang tot internet!! Dat is tegenwoordig natuurlijk wel een eerste levensbehoefte (die we delen met de rest van de congresgangers die ook allerlei pogingen aan het wagen waren om het netwerk op te komen)... Vanwege het gebrek aan internet wisten we niet waar we voetbal konden kijken - dat hebben we dus helaas gemist... Maar zondag gaan we waarschijnlijknaar http://www.hollandsoccerhouse.com.au/!!

Groetjes
Marian

PS We hebben de reis (die uiteindelijk in totaal 35 uur heeft geduurd) aardig overleefd met wat films en vooral veel slapen - of pogingen daartoe. Van tevoren een slaaptekort opbouwen helpt!

Rachel Mokveld

he marian,

Doe je de groeten aan mijn zus in het Holland Soccer House zondag? Hopelijk wordt het feest, dat gaat daar ook wel lukken. veel plezier en groetjes,

Rachel

Marja

Ha! Zo verheug je je alleen maar meer op je vakantie van straks, met leuke hotels of b&b's én warm water! Aan het voetballen heb je deze keer wat gemist, jammer genoeg. Maar daarom wordt de finale dubbel feest!

Frederique

35 uur? Pfff. Gelukkig overleefd. Twee keer uitslapen of vroeg naar bed helpt waarschijnlijk wel. Have fun daar en neem maar een leuke ozzie mee als je er een ziet. Voor mij dan... ;)

Inge

Mooi verhaal! Zondag de finale..... hoe laat begint hij bij jullie;-) in de ochtend??? Veel plezier daar. Ik ben me al mentaal aan het voorbereiden op een trip naar new york. xx

Suus

Hoi, leuk om te lezen!! Je moet inderdaad zondag zeker gaan kijken, zoiets kun je natuurlijk niet missen! Veel plezier verder, ondanks de Spartaanse omstandigheden! Xx