marian.reismee.nl

Vier dagen congres

Dat was het congres alweer bijna! Interessant en nuttig met zoals gewoonlijk een mix van goed verzorgde, interessante presentaties (bv. over emoties bij winnaars en verliezers op de Olympische Spelen) en, laten we zeggen, meer conservatieve presentaties (‘I pause now to give you some time to read the hand out'). In elk geval wel weer paar goede ideeën opgedaan voor m'n proefschrift!

In combi met de jetlag waren de vier volle dagen sessies ook best uitdagend, vooral omdat ze niet altijd even logisch gepland waren. Dan begonnen we om 9.00 uur, dan weer om 8.30, dan zat er ineens geen pauze tussen twee sessies en moesten we rennen om toch te laat te zijn. En zo misten we op woensdag een half uur van de middagsessie omdat in het programma stond dat de lunch van 12.30 - 13.30 was, terwijl de sessies toch al om 13.00 begonnen. Tikfoutje. En als we het toch over het programmaboek hebben, dan moet 't Marieke even van het hart dat het zwaar onhandig is dat er totaal geen orde in de abstracts zit - ga de presentatie maar eens terugvinden in het programma als je een interessant abstract hebt gelezen!

De campus kennen we nu in elk geval van buiten na een aantal keer half verdwaald te zijn - we zitten nu in een iets ander deel dan waar ik vorig jaar was. Handig is het wel dat ik verder redelijk m'n weg kan vinden in Melbourne: ik werd woensdag, op weg naar de Welcome drinks in het Immigration Museum, al gebombardeerd tot gids (ik had in elk geval een stuk of vijf congresgangers achter me aan) en dat kwam ook op de andere dagen wel goed van pas. Ook 's avonds nog wat van Melbourne kunnen zien: donderdag Italiaans gegeten in Lygon Street (Italiaanse wijk) en gisteren Koreaans met Marieke en Beatrice (uit Zuid-Korea) in Little Bourke street (China Town) - en dat was erg lekker!

Vanavond het officiële congresdiner in Melbourne Town Hall en morgen hebben we nog een dagje sightseeing in Melbourne voor de boeg - met hopelijk mooi weer voor het SkyDeck bovenop het hoogste gebouw van Melbourne. En natuurlijk de finale maandagochtend om 4.30am (!), en dan: op naar Brisbane!

Groetjes
Marian

Marja

klinkt alsof je wel aan vakantie toe bent! Maar in elk geval fijn dat ook het congres de moeite waard was.

Inge

Leuk verhaal, leuke foto's: grappig.... sneeuw;-)! Groetjes en succes

Suus

Hihi, nu al gebombardeerd tot gids! En die conservatieve presentaties, dat kan toch niet meer!! ;-)

Veel plezier met de finale, lekkere tijd! Wij zitten morgen te bbq-en en zetten de tv zo ongeveer in de tuin :-)

Groetjes!

Sarah

Blijf je op tot 4.30 en dan winnen we (ze :-) ) nog niet ook :-). Maar, alvast veel plezier bij het reizen na het congres, beetje ontspannen na zo'n intensief congres lijkt me een prima idee!